LUCIAN AVRAMESCU – Lăsați și o oră de religie Eminescu pentru copii

Imagine      

       Protestez în numele președintelui Baudelaire.

       În numele adolescentului Labiș care-a murit sub o șină

       Pentru dreptul poeților de a înainta o petiție

       Către instituția sufletului oamenilor, întotdeauna divină.

 

       Viața a deșurubat din noi cuvântul dor

       A devalizat depozitele de candoare și omenie

       n-a mai rămas nimic întreg în castelul numit romantism

       unde țineam și eu o vază cu poezie.

 

       Politica bate tot,  specialiștii în artele marțiale ale banului

       Călăresc pe deșelate pământul ajuns o  gloabă

       Oriunde te duci e un băsescu lugubru

       Stăm ca niște  șoareci, sub urâta și nemernica lui labă.

 

      Au loc greve, proteste stradale pentru libertate

      La televizor își arată zilnic statura

      Furia mulțimilor, nimeni nu apără însă poezia

      Toți, absolut toți, dezleagă din lanțuri, ura.

 

      M-am băgat și eu, de la revoluție încoace, în bătălie

      Am apărat  a cuvântului libertate

      Am apărat inițiativa capitalistă

      și forța de a-ți obține singur prosperitate.

 

      Măcelul ne-a cărat însă într-un abis

      În întunericul total nimeni nu mai știe

      Că omul poartă în el nu doar portofele cu bani și putere

      Ci și, nu râdeți vă rog, poezie.

 

      Deschid de azi un protest individual

      Nu e o grevă a foamei, nu mă arunc de la balcon

      Au făcut-o prietenii mei Sobaru și Cristiana

      Cer dreptul oamenilor la poezie din al strofelor mele amvon.

 

      Dați-ne domnilor libertatea de a scrie      

      Repuneți cărțile de poezie în librării

      Alături de ora de religie sau de jocurile  la bursă

      Lasați și o oră de religie Eminescu  pentru copii.

 

      Protestez, în numele președintelui Baudelaire,

      În numele adolescentului Labiș care-a murit sub o șină

      Pentru dreptul poeților de a înainta o petiție

      Către instituția sufletului oamenilor, întotdeauna divină.

28 martie 2013, Sângeru

Lasă un răspuns

